Google Analytics'te Özel Analiz Raporu Hazırlayalım
Google Analytics bize pek çok analiz raporu sunan harika bir araç. Çoğu kez Google Analytics'in sunduğu raporlar bize tatmin edici ayrıntılı bilgiler verse de kendi işimize özel daha sade ve net sonuçların verildiği raporlar görmek isteyebiliriz. Google Analytics geliştirme ekibi bu durumu da düşünmüşler. Kullanıcıların özel raporlar hazırlamalarına imkan veren bir panel hazırlamışlar. Google Analytics üst menüsünden Özelleştirme seçeneğine tıklarsanız Özel Raporlar paneline ulaşırsınız. buradan Yeni Özel Rapor düğmesine tıklayarak kendi analiz raporunuzu hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bu yazıda sizin için kısa bir rehber hazırladık
Google Analytics Özel Rapor Oluşturma Rehberi
Yukarıdaki resimde Google Analytics Özel Rapor Düzenleme sayfasını görmektesiniz. Burada bir eticaret sitesi için sitenin sayfa analizini yapan özel bir raporun hazırlanmış hali bulunmakta. Şimdi bu sayfadaki önemli başlıkları tek tek açıklayalım.
Metrik Grupları
Analitik raporlarının sütunlarını oluşturuyor. Buraya eklenen öğeler ilk sütun haricindeki sütun dizilerini oluşturuyor.Ayrıntılı Detay İnceleme
Burada rapor tablosundaki ilk sütuna gelecek analitik verisi belirlenir. İsteğe gre bu veriye birden fazla alt veri de eklenebilir. Eklenen alt veriler tabloda bir link biçiminde görünür ve tıklandıkça bir alt seviye bilgiye erişilir. En alt seviyeye inildiğinde tıklanma özelliği kaybolur.Filtreler
Tablonun ilk sütununda sıralanan verilerin içeriğinin filtrelendiği kısımdır.Raporda siteye gelen ziyaretçilerin giriş yaptıkları sayfa ve bu sayfalarda açılan oturum sayısı, hemen çıkma sayısı, hemen çıkma oranı ve analitikte tanımladığımız hedeflerden biri(burada satış) listelenecek.
İlk olarak Metrik Gruplarını belirliyoruz
Sonraki Adımda Raporumuzun ilk sütununu oluşturacak olan Ayrıntılı Detay İnceleme verilerini belirliyoruz. Burada kullanıcı ilk olarak Açılış sayfalarını görecek. Herhangi bir açılış sayfasına tıkladığında o sayfaya google aramalarından ziyaretçi yani trafik getiren anahtar kelimelerinin listesine ulaşacak. Anahtar kelimelerden birine tıkladığında ise o kelimeye ait Çıkış Ekranı denilen ziyaretçinin siteyi terk ettiği yani kapat tuşuna tıklayıp çıktığı sayfaların listesine ulaşacak.
Filte kısmı aslında isteği bağlıdır. Ancak ilk sütundaki verileri de bir filtreden geçirmek isteyebilirsiniz. Burada ilk sütuna gönderilen veri kaynağı olarak google / organic seçeneği ile rapora sadece Google organik arama verileri ekleniyor ve marka adınızı içeren arama sonuçları rapordan çıkarılıyor. Böylece daha net bir analiz raporu elde ediyorsunuz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder