SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

SEO UYUMLU MAKALE YAZIMI
İşinizle ilgili bir web sayfası açtınız ya da kişisel bir web sitesi oluşturdunuz. En çok ne istersiniz? Tabii ki ziyaretçi. Ziyaretçi getiren nedir? Trafik. Trafik nasıl sağlanır? İşte bu sitenin bilinirliğiyle ilgili. Sitenin bilinirliği nasıl sağlanır? O da tanıtım ve reklamla olur. Siteniz için arama reklamları verirsiniz ve/veya sosyal medyada paylaşım yaparsınız.

Tüm bunları yapıyorsunuz ama hala ziyaretçi gelmiyor. İstatistikler boş ne gelen var ne giden. Para harcamayayım diye reklamları kapatınca; ücretli gelen ziyaretçilerin de ayağı kesiliyor. Peki bu web site trafik sorununun kalıcı çözümü ne? Çözümünüz SEO yapmaktır. Site içeriğinizi arama motoruna göre optimize etmektir.

Web siteleri genelde çok sayıda sayfalardan oluşur. Bu sayfalarda yazılı olan içeriğe bu sektörde makale adı verilir. Her ne kadar edebiyat dünyasındaki makale kavramını kalite olarak karşılamasalar da, çoğu gelişi güzel yazılmış olsa da internet dünyasındaki adı bu.

Sitenize ziyaretçi çekebilmeniz için, içerik sayfalarınız arama sonuçlarında ilk sayfada listelenmeli. Eğer ikinci ya da üçüncü sayfalarda çıkıyorlarsa ziyaretçi toplamanız biraz zor. Aramalarda üst sıralarda çıkmak için site sayfa içeriğiniz bazı kriterleri karşılamalı.

Makale içeriği özgün olmalı. Çoğu web girişimcisinin yaptığı gibi kopya içerikler koymayın. Kopyala-yapıştır yöntemi artık geçmişte kaldı. Arama motorları durumu hemen anlıyor.

Anahtar kelime analizi yapılmış olmalı. Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeler içeren makaleler hazırlanmalı. Web sayfanızın içeriği; konusu ile ilgili anahtar kelimelerin aranma hacimlerini Google Trends ve Adwords’ün Keyword Planner(Anahtar Kelime Planlayıcısı)’ından yada bunun benzeri diğer araçlardan öğrenip ona göre kelime seçimi yapılmalı. Google Trends aratılan kelimeye olan ilginin artışını ya da azalışını gösterir. Keyword Planner ile aylık ortalama aranma hacmini öğrenip fikir sahibi olabilirsiniz.

Site için yazdığınız makalelerin ortalama 300 kelimeden oluşmasına gayret gösterin. 150 ya da 200 kelimelik yazılar da olabilir. Ama şu zaman için kabul görmüş standart 300 kelimedir. Google’a göre bir konu hakkında 300’den fazla kelime yazabilen birisi o konuda bilgi sahibiymiş Tabii ben google’ın yalancısıyım. 

Anahtar kelimeleri bulduk ama ne kadar kullanmalıyız? Bu kısım biraz muğlak. %2 diyen var, %4 diyen var. Hatta %8’i bile zorlayan insanlar var ama bence %3 en iyisi aşırı anahtar kelime kullanımı spam olarak algılanabiliyor. Bu konu bu kadarla bitmez anlatılacak yazılacak çok şey var daha ama onlar da artık başka bir yazıya kaldı. Şimdilik hepinize kolay gelsin.

Saygılarımla...
Turgut Arslan

1 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

Yorum Gönder

Google Ads'te TBM Düşüren Bir Anahtar Kelime Stratejisi

Google Ads reklamlarının TBM maliyetleri enflasyon ve rekabetin etkisiyle giderek artmakta. Artık eskisi gibi ucuz CPC'lerle reklam yapm...